Aktualnie dostępne

Obserwatorzy

wtorek, 7 sierpnia 2012

Sutaszowa bransoleta - tutorial

Jakiś czas temu wrzuciłam zdjęcie bransolety sutaszowej. Dziś ulepszona wersja tejże wraz z tutorialem.


Do wykonania potrzebujemy:
1. element główny, w tym wypadku akrylowa kamea
2. sznurek sutasz - 6x15cm, 6x20cm i 6x28cm
3. koraliki, ja użyłam szklanych powlekanych - 12x4mm, 6x6mm, 2x8mm i 2x10mm
4. koraliki drobne, 2-2,5mm
5. filc do wykończenia
6. nitka, igła, klej, coś do podklejenia elementu głównego

Zaczynamy jak zwykle od podklejenia elementu głównego, a potem...

 Obszywamy element bazowy dwoma zestawami po trzy kawałki sznurka o długości 15 cm, wzdłuż górnej i dolnej krawędzi, z wolnych końców na boku robimy dwie pętelki, wszywając w środek koralik 6mm.
 

 To samo robimy z drugiej strony, końce zszywamy razem i docinamy nadmiar. Nasza baza gotowa.

 Trzy kawałki sznurka o długości 20 cm składamy na pół i zaczynając od zgięcia wszywamy trzy koraliki 4mm, koralik 6mm i znowu trzy 4mm...

 ... potem 8mm i 10mm. W ten sposób mamy "kręgosłup" jednego paska.

 Doszywamy go do pętelek - po prostu otaczamy końcami pętelki bazy, starając się, aby koralik 10mm jak najściślej wpasował się między pętelki.

 To samo robimy z drugiej strony. Wolne końce zszywamy razem z każdej strony i odcinamy nadmiar.

 Teraz doszywamy trzy kawałki sznurka dwudziestoośmiocentymetrowe, wszywając między "kręgosłup" i sznurki zewnętrzne drobne koraliki. Zaczynamy przy pętelkach.

Gdy obszyjemy cały pasek, kontynuujemy również wzdłuż bazy, kończąc szycie jakieś 3mm przed szczytem.\

 Doszywamy sznurki i koraliki także od miejsca, w którym zaczęliśmy przyszywać sznurki zewnętrzne.

 Po obszyciu w ten sam sposób drugiego paska, wolne końce na szczytach zawijamy pod bazę, łącząc sznurki z obu pasków.

 Jak zwykle nadmiar obcinamy.

 Teraz czas na zapięcie. Ja użyłam sporego federingu, ale może to być też karabińczyk, zapięcie skrzynkowe, albo typu "kółko i patyczek". Wybór należy jak zwykle do Was. Trzeba tylko pamietać przy zapięciach typu federing i karabińczyk, że kółeczko musi być sprężynkowe. Pojedyncze kółko będzie po prostu spadać z nitek.

 Przyszywamy do końca paska obie części zapięcia, szyjąc przez drobny koralik (nitka jest wtedy mniej widoczna).

 Bransoleta z zapięciem wygląda jak powyżej.

 Został ostatni krok - podklejenie spodu filcem i już :)


 Wszystko jasne? To do dzieła!




2 komentarze:

  1. Ależ Ty kusisz tymi tutorialami!!! A ja potem spać nie mogę, tylko myślę, co by tu i jak zrobić...
    Bardzo czytelny kurs, mam nadzieję, ze uda mi sie kiedyś zrobić coś podobnego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moje tutoriale mogą być dla kogoś inspirujące. Jak już masz pomysły, to grzech byłby nie zrealizować :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę. Będzie mi ogromnie miło, gdy zostawisz, miły Gościu, po sobie ślad w postaci komentarza.